Hospitality Keukenmanagement

Meer inzicht en efficiency in de keuken om het rendement te optimaliseren.

Verhoog het rendement met 5%
  • Receptuurbeheer
  • Kostprijsberekening en margebewaking
  • Allergenencalculatie
  • Menu-Engineering
  • HACCP– en MEP-registratie
  • Houdbaarheidsstickers
  • Dervingregistratie

Vraag een gratis demo aan BE

Wij komen graag geheel vrijblijvend bij u langs.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

WAT BIEDT HOREKO HOSPITALITY

Receptuurbeheer

Receptuurbeheer

Losse papieren en onoverzichtelijke Word- of Excel bestanden zijn verleden tijd. Met Horeko Hospitality beheer je eenvoudig en overzichtelijk alle recepten, ingrediënten en halfproducten in mappen die je zelf kunt ordenen. Aan deze recepturen kun je de bereidingswijze, opmaak, foto’s en opmerkingen toevoegen. Vervolgens zijn deze recepturen op het gebruiksvriendelijke touchscreen in de keuken te raadplegen. Zo heeft het hele keukenteam toegang tot de actuele gegevens, zodat zij efficiënter en consequenter werken. Hierdoor zorgen het management en het keukenteam gezamenlijk voor het optimaliseren van het rendement.

Kostprijsberekening

Kostprijsberekening

Door koppelingen met diverse leveranciers worden de prijzen van je ingrediënten automatisch dagelijks geüpdatet. Hierdoor werk je altijd met actuele gegevens en heb je inzicht in de huidige kosten van ieder gerecht. Bovendien laat het systeem dagelijks alle wijzigingen in de kostprijzen zien, waardoor je tijdig actie kunt ondernemen als de kosten voor bepaalde ingrediënten te hoog oplopen.

Meer over kostprijsberekening
Margebewaking

Margebewaking

Wanneer de prijzen voor de ingrediënten bijgesteld worden, wordt dit automatisch doorberekend in de calculatie van gerechten. Hierdoor heb je meteen inzicht in de gevolgen van een prijswijziging voor je marge. Indien deze marges afwijken van de gewenste percentages, kun je op tijd inspringen om je rendement te behouden.

Menu Engineering

Menu Engineering

Met de Menu Engineering analyse krijg je inzicht in de financiële prestaties van je gerechten. Deze analyse combineert de berekende marges met de verkoopaantallen, zodat je precies ziet welke gerechten het grootste aandeel hebben in de winst. Ook zie je welke gerechten minder goed presteren en waar dit aan te wijten is. Zo haal je het maximale rendement uit je menukaart!

Meer over Menu Engineering
Allergenendeclaratie

Allergenendeclaratie

Via een directe koppeling met PS in Foodservice beschikt Horeko over allergenendeclaraties van alle ingrediënten. Deze allergenendeclaraties worden op basis van je receptuur automatisch gekoppeld aan je gerechten, zodat je per gerecht een overzicht van de allergenen kunt zien.

Meer over allergenen
Digitale HACCP- en MEP-registratie

Digitale HACCP- en MEP-registratie

Je kunt van tevoren per dag een takenlijst met alle HACCP- en MEP-taken opstellen. Dagelijks wordt het keukenteam herinnerd aan de taken die zij uit moeten voeren. Tevens krijgen zij hierbij de instructies en vereiste controles te zien, zodat de taken naar behoren uitgevoerd kunnen worden. Afgehandelde taken worden gekoppeld aan de medewerker, waarna zij geregistreerd worden in de taakhistorie, zodat deze gegevens op een later moment geraadpleegd kunnen worden.

Meer over HACCP
Productie- en houdbaarheidslabels

Productie- en houdbaarheidslabels

Door middel van een aangesloten labelprinter is het mogelijk om met één druk op de knop verschillende soorten labels te printen. Van tevoren geef je eenmalig in het systeem aan hoeveel dagen alle ingrediënten en halfproducten houdbaar zijn, zodat het systeem vervolgens zelf de houdbaarheidsdatum kan berekenen. Deze datum kun je samen met de naam van het recept en de naam van de medewerker duidelijk op een (verwijderbare) sticker printen. Ook is het mogelijk om allergenenstickers, productiestickers en ontdooistickers te printen.

Dervingregistratie

Dervingregistratie

Ingrediënten, halffabricaten en gerechten die weggegooid worden, kunnen direct geregistreerd worden in het systeem. Hierdoor krijg je inzicht in de waarde van de producten die worden weggegooid en kun je je aankoop aanpassen om ervoor te zorgen dat er minder producten verloren gaan.